جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۱
کد خبر: ۷۰۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

این نمایشگاه را از دست ندهید؛ روزهایی با یاد یار مهربان

یازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» تا 9 آذرماه در باغ کتاب تهران برپا خواهد بود.
به گزارش شهر، هر وقت حرف از نمایشگاه کتاب است، عاشقان کتاب و کتاب خوانی سرا پا گوش می‌شوند تا در این فرصت یار مهربان خود را در میان غرفه‌های یک نمایشگاه و از بین کتاب‌ها گلچین کنند. 
 
بار دیگر پاییز است و فصل آغاز مدرسه‌ها و مانند سال‌های گذشته باید به دوستداران کتاب مخصوصا نوجوانان و بچه‌ها مژده برپایی نمایشگاه «یاد یار مهربان» را داد. امسال «یاد یار مهربان» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 3 تا 9 آذر در باغ کتاب تهران برپا می‌شود.
 
یکی از کار ویژه‌های این نمایشگاه اهدای کتاب به مدرسه‌های تهران و غنی سازی کتاب‌خانه‌ها است تا هر کتاب اهدایی دوست تمام بچه‌های مدرسه شود. همین موضوع موجب شده تا دبیران و مدیران نشرهای آموزشی و پرورشی هر سال گوش به زنگ آغاز نمایشگاه یاد یار مهربان باشند.

تخفیف برای همه، حتی شما دوست عزیز!
اگر به شما بگوییم که بیش از ۴۵۰ ناشر در یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان حضور دارند و این ناشران بیش از ۲۱ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کرده‌اند و علاوه بر این 25 درصد تخفیف ویژه نمایشگاه هم هدیه‌ی این نمایشگاه برای شماست تردیدهایتان برای سرزدن به این نمایشگاه رنگ می‌بازد و یاد یار مهربان یکی از برنامه‌های این هفته شما می‌شود.

البته در این دوره به 5200 مدرسه اعتبار اختصاص یافته که مدارس مقطع ابتدایی 450 هزار تومان، مقطع راهنمایی 500 هزار تومان و مقطع دبیرستان 650 هزار تومان اعتبار خرید کتاب رایگان خواهند داشت. حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌ها نیز به طور متوسط یک میلیون تومان اعتبار انتخاب و خرید کتاب‌های مورد نیاز را دارند.


در 3 ثانیه کتاب خود را از میان هزاران عنوان کتاب بیابید!
 
هر سال و در موعد هر نمایشگاهی برخی شال و کلاه می‌کنند و بی‌مقدمه به سوی محل نمایشگاه راه می‌افتند. برای این عده دردسر یافتن کتاب مطلوب از میان هزاران کتاب نمایشگاه گاه یک روز کامل را می‌گیرد. هر چند گشتن میان کتاب‌ها لذت بخش است اما گاه این روند برای یافتن یک کتاب از حوصله خارج می‌شود مخصوصا اگر شما با کودک خود به نمایشگاه کتاب می‌روید.
 
کمی صبر داشته باشید، یار مهربان مشکل شما را حل کرده است. کافی است به پایگاه yym.ir (کلیک کنید) سری بزنید. در این پایگاه شما ‌می‌توانید در بخش لیست کتاب‌ها و یا از طریق لیست ناشران پیش از حضور در نمایشگاه کتاب همراه با قیمت را جستجو کنید تا در هنگام حضور در این نمایشگاه بدون سردرگمی، مستقیم به سمت یار مهربان خود حرکت کنید. در این پایگاه تسهیلات لازم برای جست‌وجوی انواع کتب و موضوعات مورد نیاز و تهیه نسخه چاپی فهرست منتخب توسط مدارس وجود دارد.
 
یاد یار مهربان، باغ کتاب؟ دقیقا کجا؟
باغ کتاب شاید برای برخی کمتر شناخته شده باشد اما راه‌های دسترسی این باغ بسیار راحت است. اگر با خودروی شخصی به نمایشگاه می‌روید مسیر 1 را انتخاب کنید و اگر مشتری حمل و نقل عمومی و هوای پاکید مسیر 2 بهترین گزینه برای شماست.
 
مسیر 1: بزرگراه شهيد حقاني (غرب به شرق) - بعد از استگاه مترو حقاني - ورودي اراضي عباس آباد- جنب كتابخانه ملي جمهوري اسلامي - باغ كتاب تهران

مسیر 2: دسترسي از طريق مترو:خط 1 مترو - ايستگاه شهيد همت يا ايستگاه شهيد حقاني
((نکته: سرويس رفت و برگشت از محل ايستگاه مترو تا محل نمايشگاه پيش بيني شده است.))
باغ کتاب



نظر شما